Tragedi Empat sekawan maut kereta dirempuh bas

BATU PAHAT: Seorang daripada empat sekawan yang tercampak daripada Proton Iswara dinaiki selepas dirempuh bas ekspres serta kereta di Kilometer 110, Projek Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), antara Yong Peng dan Pagoh, malam kelmarin, terhumban ke dalam sungai berhampiran.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mayat mangsa, P Sathiya, 17, ditemui jam 4.20 petang semalam, 18 jam selepas operasi mencari dan menyelamat dijalankan. Timbalan Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Superintendan Adnan Azizon, berkata tiga lagi rakan karib Sathiya tercampak di tepi jalan dan keempat-empatnya disahkan mati akibat parah di kepala dan badan.


“Dalam kejadian itu, kereta dipandu T Sajeevan, 22, dalam perjalanan ke Kuala Lumpur dari Simpang Renggam sebelum merempuh sebuah kereta yang ditunda.

“Sejurus kemudian, kereta Proton Iswara berkenaan dirempuh dua kenderaan menyebabkan empat sekawan itu tercampak keluar dengan seorang daripadanya terhumban ke dalam sungai,” katanya, semalam.
Menurut Adnan, dua lagi penumpang cedera dengan seorang daripadanya parah dan mereka kini dirawat di Hospital Muar.

Adnan berkata, Sajeevan dipercayai gagaI mengawal kenderaannya sebelum merempuh kereta yang ditunda menyebabkan kereta Proton Iswara yang dipandunya berpusing beberapa kali sebelum melintang di tengah jalan.

“Dua mangsa gagal untuk keluar kerana tersepit, selain Sajeevan dan Sathiya, dua lagi yang terbunuh adalah S Shamugan serta A Manimaran, kedua-duanya berumur 17 tahun.

“Operasi mencari dan menyelamat Sathiya dilakukan Bomba dan Penyelamat serta Jabatan Pertahanan Awam (JPA3),” katanya.

0 comments:

Dapatkan Update Segera

Dapatkan Yang Panas Terus Ke Email Anda

Popular Posts