Buat projek di karaoke jamban

 Keasyikan enam remaja termasuk seorang pelajar sekolah rendah yang sedang menyanyi di ‘karaoke jamban’ di sebuah pusat membeli-belah di sini atas alasan mahu menenangkan fikiran 'terganggu' berikutan serbuan polis, semalam.

Remaja berusia 12 hingga 16 tahun itu diberkas dalam serbuan di tiga premis karaoke yang dilakukan Jabatan Anti Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Selangor, kira-kira jam 4.30 petang.

Semua remaja itu memberi alasan ingin menenangkan fikiran selepas tamat waktu persekolahan dan mengakui ibu bapa tidak mengetahui kunjungan mereka di premis ini.

Pegawai Turus D7 IPPK Selangor, Deputi Superintendan Izwan Abdul Karim berkata, selain itu 60 pengunjung dewasa tempatan dan warga Indonesia, berumur 19 hingga 36 tahun turut ditahan.

Katanya, serbuan dilakukan selepas pihaknya mendapat aduan terdapatnya pengunjung mabuk dan mengganggu ketenteraman awam selepas berhibur di pusat karaoke.

“Terdapat juga aduan mengatakan premis ini menjual minuman keras kepada remaja bawah umur dan pelanggan beragama Islam. Tiga premis ini juga beroperasi tanpa lesen.

“Semua pengunjung termasuk remaja itu diarah menjalani ujian air kencing untuk memastikan mereka bebas daripada pengaruh dadah ketika berhibur di premis ini,” katanya ketika ditemui, semalam.

Izwan berkata, pemeriksaan terhadap 28 warga asing yang ditahan mendapati, sebahagian daripada mereka gagal mengemukakan dokumen sah dan dibawa ke Ibu Pejabat Daerah (IPD) Klang Utara untuk siasatan lanjut.

Katanya, pelajar yang ditahan itu akan diberikan kaunseling dan beliau menasihati ibu bapa agar mengawasi setiap pergerakan anak mereka.

0 comments:

Dapatkan Update Segera

Dapatkan Yang Panas Terus Ke Email Anda

Popular Posts